finans.ss.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İşletme Finansmanınıda İleri Konulara Giriş | |
2 | Risk, Sermaye Maliyeti ve Sermaye Bütçelemesi | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,,Ch.12 |
3 | Örnek Olay Çalışması 1: Marriott Corp. | Marriott Corporation: The Cost of Capital (Abridged), HBS 9289047 |
4 | Sermaye Yapısı: Temel Kavramlar | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.15 |
5 | Örnek Olay Çalışması 2: American Home Products Corporation | American Home Products Corporation HBS 9283065 |
6 | Sermaye Yapısı: Borç Kullanımı Limitleri | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,6th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.16 |
7 | Örnek Olay Çalışması 3: Masey Ferguson, 1980 | Masey Ferguson, 1980 HBS 9282043 |
8 | Örnek Olay Çalışması 4: Goodyear Restructiring | HBS 9288046 Goodyear Tire and Rubber Company 1988 HBS 9290016 |
9 | Değerleme ve Yapısında Kaldıraç Bulunan Şirketin Sermaye Bütçelemesi | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.17 |
10 | Örnek OLay Çalışması 5: Eskimo Pie Corporation | Eskimo Pie Corporation HBS 9293094 |
11 | Arasınav | |
12 | Halka Arz | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.19 |
13 | Örnek Olay Çalışması 6: Netscape’s Initial Public Offering | Netscape’s Initial Public Offering HBS 9296088 |
14 | Şirket Birleşmeleri ve Satın Almaları | Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010,Ch.30 |
15 | Örnek Olay Çalışması 7:Phillip Morris and Craft | Phillip Morris and Craft HBS9289045 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Capital Budgeting and Longterm Financing Decisions, Neil Seitz and Mitch Ellison, 4.th ed.,South Western Publishing (Thompson), 2005. Corporate Finance, Stephen A. Ross, Radolph W. Westerfield,Jeffrey F. Jaffe,9th ed.,McGrawHill Irwin, 2010. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Harvard Business School Örnek Olay Çalışmaları Her hafta işlenecek vakaları okumak, vakalarla ilgili soruları yazılı olarak dersin başında sunmak ve sınıftaki vaka ile ilgili tartışmalara katılmak gereklidir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 7 | 4 | |
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 169 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak finans alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek katkılarda bulunmak, | X | ||||
2 | Finans alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar elde etmek. | X | ||||
3 | Finans alanında kullanılan araştırrma yöntemlerini bilime yenilik getirecek ve katkı sağlayacak şekilde kullabilecek düzeyde beceri kazanabilmek. | X | ||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilerek özgün bir konuyu araştırabilmek. | X | ||||
5 | Finans alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri derin ve eleştirel bakış açısı ile analiz etmek, yeni sentezlere ulaşabilmek ve değerlendirmesini yapabilmek. | X | ||||
6 | Finans alanı ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek. | X | ||||
7 | Finans alanındaki gelişmeleri takip etmeyi sağlayan ve finans alanındaki sorunlara yeni çözümler üretebilecek ulusal ve uluslararası konferans, panel gibi etkinlikleri takip etmek, organize etmek ve bu etkinliklere katılmak. | X | ||||
8 | Finans alanında öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip etmek, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanabilmek. | X | ||||
9 | Finans bilim dalı ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulabilmek ve bu çözümleri destekleyebilecek değerleri yaygınlaştırabilecek. | X | ||||
10 | Finans alanındaki araştırmalarda ağırlıkla kullanılan İngilizce dilinde literatürü takip edebilecek, yayın yapabilecek ve iletişim kurabilecek becerilere sahip olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest